Skip links
artience TOYO Printing Inks Tanıtım Toplantısı

Kurulduğumuz günden bu yana kesintisiz olarak matbaa mürekkeplerini temin ettiğimiz tedarikçimiz TOYO Ink Group, 1896’dan beri pigment, reçine ve dispersiyon olmak üzere her çağın ihtiyaçlarını karşılayan son teknolojiye uygun ürünler üretmektedir.

Dünyanın en büyük mürekkep üreticilerinden biri olan Japonya merkezli TOYO Matbaa Mürekkepleri, 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere, “artience” olarak isminin değişeceğini duyurmuştur. Empowering Feeling (Güçlendirici Duygular) sloganı ile yola çıkan “artience”, “art (sanat)” ve “science (bilim)” kelimelerinin birleşiminden oluşmaktadır. “Sanat”, duyuların ve zihnin uyarılmasını, renklerin ustaca kullanımını temsil ederken; “bilim”, teknolojiyi, malzemeyi ve keşfe yönelik rasyonel bir yaklaşımı simgelemektedir.

artience bünyesindeki TOYO Matbaa Mürekkepleri, Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren, ambalaj ile basım sektörlerine hizmet sunan önde gelen firmalardan biridir. Beş farklı kategoride üretim yaparak sektöre önemli katkılarda bulunmaktadır.

Swissotel The Bosphorus’ta 20 Kasım 2024, Çarşamba günü KASAD (Karton Ambalaj Sanayicileri Derneği) etkinliğinde TOYO Matbaa Mürekkepleri, sektöre dair önemli analizlerini ve öngörülerini bizlerle ile paylaştılar.

TOYO Matbaa Mürekkepleri CEO’su Yakup Benli, ambalaj üretiminde sürdürülebilirlik uygulamalarının giderek arttığını ve kağıt-karton ambalajın bu alanda avantajlı olduğunu belirtti. Sürdürülebilirlik hedeflerinin; sunulan tüm ürün ve hizmetler ile sürdürülebilirliğe katkı sağlamak, üretimin çevre etkisini en aza indirmek ve toplumun sürdürülebilirliğinin gelişmesine katkıda bulunabilen bir şirket olmak olduğunu belirttiler. Sürdürülebilirlik ve hijyen standartlarına uyum sağlamak için yeni teknolojiler geliştirmekte olduklarını ilettiler. Çevre dostu mürekkepler, su bazlı ve düşük VOC içerikli mürekkepler, hem düzenlemelere uygunluk sağlamakta hem de çevresel ayak izini azaltmaktadır. Ayrıca, yeşil dönüşümle birlikte 2028 yılına kadar plastik ambalajın %3,49’luk kısmının kağıt-karton ambalaja dönüşmesinin beklendiğini, bu durumun 0.7 milyon ton ek karton talebi yaratabileceğini ifade ettiler.

Ofset Satış Direktörü Engin Kurt ve Ofset Satış Müdürü Levent Ünal, artience TPI Pazar Stratejileri hakkında bilgi vererek, mürekkep ve baskı sektörüne dair önemli değerlendirmelerde bulundular.

Ar-Ge Müdürü Müjde Özdemir de “Ambalaj Sektörünün Geleceği, Sürdürülebilirlik & artience Yenilikçi Ürün Çözümleri” başlıklı sunumunu gerçekleştirdi. T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Temmuz 2017 tarihinde tescillenen Türkiye’nin ilk mürekkep Ar-Ge Merkezi unvanına sahip şirketin ofset ürün portföyü, yeni ürünleri ve sürdürülebilir çözümleri hakkında kapsamlı bilgiler sundu.

Toplantının ikinci oturumunda ise; Nasıl Bir Ekonomi Gazetesi Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Güldağ “Türkiye Ekonomisinin Özel Sektöre ve Basım-Matbaa Sektörüne Yansımaları” başlıklı konuşması ile ülkemiz ekonomisinin sektöre olan etkilerini değerlendirdi ve ihracatta yaşanan zorluklara rağmen yeşil dönüşümü destekleyen ürünlerde fırsatlar olduğunu vurguladı.

Toplantı, katılımcılara sektörün geleceği ve sürdürülebilir iş stratejileri hakkında değerli bakış açıları kazandırarak verimli bir şekilde tamamlandı.